Hoi Haris
Leuk dat je ons forum gevonden hebt!
Veel mensen kiezen er inderdaad voor om in Tokyo te beginnen. Ook wel een goede keuze denk ik. Als je op zoek gaat naar vliegtickets dan zul je al snel zien dat vluchten naar Tokyo het goedkoopst zijn. De rest van de reis zal je waarschijnlijk per trein doen, hoewel een binnenlandse vlucht ook een goede optie is. Kijk eens op onze pagina over vliegtickets voor opties voor binnenlandse vluchten.
Stap je in Tokyo uit het vliegtuig dan is het wel prettig om eerst even te acclimatiseren voor je verder gaat. Een paar dagen in Tokyo helpt je zo over je jetlag heen. Bovendien is Tokyo behalve groot ook wel eenvoudig. Vergeleken met de rest van Japan is hier veel Engelse informatie beschikbaar. Wat mij betreft dus een prima plek om even bij te komen van een lange vlucht en te wennen aan het land.
En ik denk bovendien dat je niet minder onder de indruk zult zijn van de rest van Japan als je in Tokyo begint. Tokyo is super modern en daarmee relatief westers. Ik vind zelf steden met meer cultuur en geschiedenis eigenlijk veel indrukwekkender. Steden zoals Kyoto en Kanazawa, maar ook bijvoorbeeld Takayama en de dorpjes in de Kiso Vallei. Dat soort bestemmingen kun je wat mij betreft beter zien na Tokyo.
Nog een andere tip. Ik verwacht dat je kiest voor een JapanRailPass om onbeperkt mee te treinen. Op japanrail.nl vind je een actueel overzicht van de goedkoopste aanbieders van deze pas.
Veel plezier met plannen!
Gr. Wouter