April reis (2019) in zuid Japan

Tags: , ,

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Wouter 1 maand, 2 weken geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Ivy
    Bijdrager

Hallo allen!

Vorig jaar hebben wij 3 weken door Japan gereisd (Tokyo-Kyoto-Nara-Osaka) en zijn wij verliefd geworden op dit prachtige land.
    Volgend jaar gaan wij 3 a 4 weken in april naar Japan om (mede) Kyushu aan te doen. Ook willen wij graag een aantal dagen naar Okinawa,
    Wat zouden jullie ons aanraden om zeker te bezoeken in Kyushu? Ik heb wel een aantal plekken die ons geweldig lijken, maar ik hoor graag blanco wat jullie het beste vonden. En hoeveel dagen heb je er minimaal nodig? We willen veel zien dus een beetje “up-tempo” maakt ons niet uit.

Alvast bedankt!

Vincent
    Bijdrager

Ben daar een paar jaar terug geweest. Denk gelijk aan Gunkanjima, Huis ten Bosch en Nagasaki.

Meest bijzondere plek was Gunkanjima en het meest gekke was Huis ten Bosch. Ik weet niet of jullie Hiroshima al bezocht hebben (erg bijzonder), maar Nagasaki heeft ook veel atoombomgeschiedenis. Van Fukuoka herinner ik me vooral het lekkere eten.

Wouter
    Sleutelbeheerder

In Kyushu ben ik nog niet geweest maar ik heb goede verhalen gehoord over Kagoshima en Nagasaki. Ook Beppu is wel gaaf als je van heetwater bronnen en geisers houdt.

Op het eiland Yakushima in het zuidelijkste puntje van Kyushu staan de oudste bomen ter wereld. Dat moet ook een indrukwekkend gezicht zijn.

Ik ben eigenlijk zelf ook wel benieuwd wat jij op je lijstje hebt staan.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.